2004-12-21

Erik rapporterar:
En skomakare i Tribeli är Jessikas Skomakare (Kemtvätt/Skrädderi/Nyckelservice). Det intressanta är dock att det inte verkar finnas någon Jessica. Där inne sitter bara en ensam man i femtioårsåldern. Jag misstänker att det bara är ett taget namn och det funkar onekligen. jag gick dit mest för att "den där Jessica som just öppnat sin affär här, hon verkar ju trevlig och henne vill man ju stödja".

Kan även passa på att redogöra för mina erfarenheter. Har lämnat in skor och väska för lagning och det var först efter att jag gjort det som jag hörde talas om att andra inte varit nöjda med "Jessicas" prestationer.

Skrädderiuppdraget på väskan utfördes helt utan anmärkning. Det är dock förmodligen en lätt grej som jag egentligen skulle kunnat fixa själv.

Det andra uppdraget var att sy fast ett spänne på världens skönaste badtofflor (modellen verkar inte tillverkas längre, men är en sandal som inte har en sån där jobbig grej mellan stortå och ringtå. http://www.reef.com/ ) och det gjordes också utan anmärkning.

Skorna som skulle lagas (det läckte in snö som smälte och blev vatten och kallt) var det svåraste uppdraget. När jag såg dom efter ingreppet tyckte jag dom hade blivit fula. Man såg limmet som hade använts. Nu har jag dock vant mig eller så har limmet nötts bort.

Priset för detta var 200 kronor och det hela gjordes på 2-3 dagar. Helt ok.

Inga kommentarer: